15 Ağustos 2014 Cuma

Eksiltili Cümle Kullanım Noktaları (Hayat Özel)

Merhaba. Şimdi size eksiltili cümleler ve Divan Edebiyatı arasındaki ilişkiden söz etmeyeceğim. Çünkü bu linkle tıkladıysanız Divan Edebiyatının şu an için sikinizde dahi olmaması gerekir. Normal şartlarda sevip sayılabilir, bir sıkıntımız yok. Bu yazı virgül!! günlük yaşantımızda eksiltili cümleleri hangi alanlarda efektif olarak ve de kişisel çıkarlarımız uğruna kullanabileceğimize kendi bulabildiğim örnekleri verecek.

1 (BİR) - ATEİST İSENİZ ÇOK KULLANIŞLIDIR!

Bugün başıma gelen ve de bu yazıyı yazmama olanak veren bir olayı anlatmak istiyorum. Apartmanımızda yaşlı bir amca var. Ben de işten erken çıkmanın haklı mutluluğuyla biralarımı alıp eve geliyordum. Elimde siyah poşetim ile amcam bana sevgi dolu bir gülümse ile seslendi: 'MERHABAĞLAR' Ben de buna karşın hemen MERHABA AMCA diyerek sağlam bir kontra yaptım fakat amca bunun altında kalmadı. Muhtemelen elimdeki günahkar siyahı rengi poşeti görmemiş olacak ki talihsizce 'HAYIRLI CUMALAR' dedi. Eskiden çok komik arkadaşlarım vardı ve de çarşamba günleri yoldan geçenlere hayırlı cumalar derlerdi, size de derlerse sanki çok komik bir şeymiş gibi kahkahalar atarlardı pezevenkler. Amcanın böyle bir oyun yapma ihtimali nedense aklıma gelmiş olsa da sonra bugün cuma lan dedim kendi kendime. (Evet bugün cuma) Ve sonra da ne ateist ne de müslüman bir birey olarak cuma günü bana bir şey ifade etmediğinden adamın karşısında 1 (bir) saniyelik 1 (bir) tereddütte kaldım, merdivenden 1 (bir) basamak daha kat ettim. Sonra 'eheh sana da.............' dedim. Fakat HAYIRLI CUMALAR dememiştim. Hem kendi içimde ben mutluydum hem amca mutluydu hem de günahkar siyahı içi bira dolu poşetim mutluydu. Bu da yetmezmiş gibi eksiltili bir cümle ile AN kurtarmıştım.

2 (İKİ) - KIZ İSENİZ VE DE ÇIKMA TEKLİFİ ALIYORSANIZ KENDİNİZE İHTİMAL SAĞLAR

Bu örnek için asla başıma gelmeyen fakat bir kızın başına her saniye gelebilecek bir durumdan söz edeceğim. Bir erkek eğer hıyar değilse bir kıza 'YA MÖRVÖ BÖNÖMLÖ ÇOKOR MOSON' diye bir teklifte bulunmaz. Doğru olan 'Merve, ben senden çok hoşlanıyorum' (dolaylı tümleç seni, yüklem seviyorum olarak edite edilebilir) kalıbındaki bir girizgahdır. Eğer eksiltili cümleden yararlanmak istiyorsanız eril bireyin ikinci cümlesine geçiş yapmadan hızlı bir şekilde konuşmaya penetre edip 'Ben de..............' eksiltili cümlesini yapıştırıyoruz. Peki bu size ne katar? Hemen yazalım ihtimalleri.

a) Ben de senden hoşlanıyorum :))))))))))
b) Ben de senden değil de Veli'den hoşlanıyorum
c) Bende (evet, o bağlaç sandı ama KİM BİLCEK?) AIDS var.
d) Ben de lezbiyenim bu arada karı kız falan işini biliyon ibne evladı.
e) Ben de alışveriş yapmaktan hoşlanıyorum ama bunu ona söylemiyorum!!!
f) Bende(evet yine o oyun) ne buldun yaaaaaa şapşallllll (bunu yazdım ama yapmayın aq nolur)

Gördüğünüz gibi biri önerilmeyen totalde 6 ihtimal size sonrası için zaman ve de belki de başka şeyler daha kazandırdı.

3 (ÜÇ) - UTANGAÇSANIZ VE DE ORTAMDA BİR ŞEY İSTEYECEKSENİZ HAYAT KURTARIR

Bu örnek aklıma nasıl geldi inanın bilmiyorum. Fakat şöyle bir ortam imajine edin lütfen. Utangaç bir bireysiniz, arkadaşlarınızla bardasınız. (Aslında mantıksız oldu çünkü utangaç bireyler bara gitmez) Bir şey isteyeceksiniz FAKAT İSTEYEMİYOR MUSUNUZ? O zaman birisinin sipariş vermesini beklemek ve de gelen sipariş esnasında bir adet 'bana da...............' patlatmak için pusuya yatmak icap ediyor. Hemen canlandıralım.

Sosyal arkadaşımız: Bakar mısınız? (tercih ettiği elini kaldırır, eliyle 1 (bir) işareti yapar)
Barmen: Buyrun efendim.
Sosyal arkadaşımız: Başkan bi bira doldurcan mı be
BURADA BİZ ADETA DALIYORUZ VE DE EKLİYORUZ; bana da......................
Barmen biraları getirir. Mutlu son.

4 (DÖRT) - İNGİLİZCE KURSU?

Bakırköy'de ikamet ediyorum ve de buraya yolu düşen herkes meydandaki 'İNGİLİZCE EĞİTİM İSTER MİSİNİZ?' muhabbetini biliyordur. Buna da muhteşem bir eksiltili cümleli cevap geliştirdim.

HAYIR..... (HAYIR, İSTEMİYORUM)

5 (BEŞ) - SEKSİ BİR ŞEYLER YAZIYORSANIZ INTROYA MUAZZAM KARİZMA KATAR

Her seksi yazı eksiltili cümleyle mi başlar? Her eksiltili cümleyle başlayan yazı seksi midir? Bu sikkoluğu bir kenara koyarsak şöyle bir örnek vermek istiyorum.

''Siyah... Hemi de günahkar bir siyah... Alkol içerikli şişeleri yutmuş bir siyah...'' - Benim ilk maddede bahsettiğim biralarıma dair yazacağım kitabın girişinden alıntıdır. (2014)

Böyle bir introya sahip x bir yazının yine x bir kişi tarafından okunmaması için bir sebep = BENCE YOK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder