15 Mart 2017 Çarşamba

Kişisel Gelişim Kitabına 35 Lira Verdim

Kişisel gelişiyorum.

Merhaba arkadaşlar. Hafta içinde 90 kilo olduğum haberiyle yüzleştim ve buna bir dur demek için spor salonuna yazıldım. Bu da elbette ki hayatımda önemli değişiklikler yaşanmasına sebep oldu. Hayır, spor salonunda gördüğüm bir kadına aşık olmadım, ya da sağlıklı yaşamaya başlamadım. Sadece yediğim her şeye besin demeye başladım ve bundan dolayı ciddi manada mutluluk duyuyorum.


Bugünkü konumuz olan kişisel gelişim kitaplarına girişmeden önce kişisel zevk ve renk saçacağımız ikinci paragrafımız karşınızda. Azıcık yukarıdaki şarkıdan da görüleceği gibi bu aralar In Flames dinler durumdayım. Ancak yolda yürürken güzelleşen havaların da etkisiyle aldığım derin nefesler ve kulaklığımdan gelen Dream Theater notaları 'Dream Theater çok süper lan' da dedirtmiyor değil. Dizi konusunda ise Türk komedi tarihinin en iyi 3'üne rahat sokabileceğim Geniş Aile'yi izlemekteyim bir süredir. Meraklısına öneririm. (Not: Logan çıktı, hala gidemedim. VE FARGO'NUN 3. SEZONU GELİYOR.)


Bugünkü yazımı yazma amacımı güzel bir kombin oluşturuyor. Birincisi (başlıkta her ne kadar kişisel gelişim dediysem de) yukarıdaki tweetim. İkinci etmen ise geçtiğimiz yılbaşında çekiliş sonucunda kendisinden çok daha tecrübeli ve işini çok iyi yapan birisine alacak hediye bulamayıp en sonunda kişisel gelişim kitabı armağan eden kadim dostum. İşte aklımıza geldi, kahkahalar attık.

Posta gazetesi şiiri başlığı olabilecek bir başlıktan sonra bu kadar çok düz yazı şüphesiz ki okumaktan bu kadar nefret eden bir millet için hayal kırıklığı niteliğinde oldu. Üzülmeyin, uslu bir çocuk olursanız yazının sonunda komik şiir de yazarım bir tane.

Yavaş yavaş eleştiri yapacağımız kısma gelelim. Şimdi zaten milletimiz pek okumuyor dedik. Dolayısıyla kişisel gelişim kitapları da okunmuyor. Bu güzel bir şey çünkü kişisel gelişim kitabı okumak bana aşırı saçma geliyor. İnsanın kendisini geliştirebileceği bir ton alan varken bir tavsiye kitabı alıp kendisine bir şeyler katmayı bekleme gayesiyle bunu okuması bence çok anlamsız.

Şimdi hizmette sınır tanımadığımız bölüme geliyoruz. Google'a 'kişisel gelişim kitapları' yazdım ve arattım. En popüler kitaplar üzerinden bir şeyler söylemek istiyorum. Google'ın bana verdiği ilk sonuç; 'Dost Kazanma ve Etkileme Sanatı' isimli bir kitap oldu. Yanlış anlayın yahut anlamayın. Ancak bu kitabı yazan da okuyan da sapıktır. Bir insanın 25 yaşında bu kitabı gözüne kestirdiğini varsayalım. Ya arkadaşım sen kabzımal mısın? 25 koca senede insan ilişkileri, dostluk, arkadaşlık vb. kavramlarını öğrenemedin ve bir psikologa gitmek yerine asla alışveriş yapılmaması gereken D&R'ın rafında gördüğün bu kitaba elini uzatıp 'bir de şansımı böyle deneyeyim' mi diyorsun? Ayrıca 'dost etkilemek' çok iğrenç bir kavram. Onun da altını çizmekte fayda var. Dost zaten dosttur, en yakınındır. Yeri gelir canındır. Etkileme gayesi de ne demek? Ya çok afedersiniz orospu çocukları bir de bunu sanat olarak lanse ediyor ya ben orada yıkılıyorum işte. 

Google'da gördüğüm bir diğer enteresan sonuç da 'Düşünce Gücüyle Tedaviakskldaskdaşl. Ya şaka mısınız yok mutant aq. X-Men'e adam mı yetiştiriyonuz? Geçiniz lütfen bu işleri. Endüstriler geliştikçe her alanda bir şarlatanlık bir dolandırıcılık bir para tuzağı set ediliyor simsarlar tarafından. İş dünyasında yükselmek için ne yapacağını şaşıranlar, aşırı kitap okuyan entelektüeller, sapıklar ve ruh hastaları için de bu kişisel gelişim kitapları çıktı. İnsana ne katar derseniz, bir sikim katmaz.

Peki siz şimdi diyeceksiniz ki 'eh be güzel kardeşim sen bu kadar salladın, çok biliyorsan söyle, ne yapalım?' Hizmette sınır tanımayan bendeniz hemen birkaç öneriyle geliyorum.


1) Adam gibi romanlar okuyun. Ufkunuzu açar. Hayal gücünüzü geliştirir. (Bkz. George Orwell, Richard Bach)

2) Geliştirmek istediğiniz yönünüze dair kolay bilgiye ulaşmak yerine araştırma yazın. Kendi projenizi öğrenerek yaratın. Anlatabilecek duruma gelin. (Kütüphaneye gidin, farklı kaynaklar kullanın.)

3) Seminerlere, konferanslara katılın. Uzmanların konuşmalarını dinleyin.

4) Dost edinemiyorsanız psikologu tercih edin. Psikologa 'abi herkes benden kaçıyo herkes ölebilir mi lütfennnn' diyin. 

5) BU BLOGU DAHA ÇOK TAKİP EDİN.

Ve yazımızı söz verdiğim gibi minik şiirim ile noktalıyorum. Esen kalın.

Kişisel Gelişim Kitabına 35 Lira Verdim

Aşktan kaçtım dosta, tosladım mermer duvarlara,
Ah nereden güvendim ki ben o davarlara?
Kovdular gönüllerinden davranırcasına sinek savarlara,
Ben de kişisel gelişim kitabına 35 lira verdim.

Attılar gönüllerinden bizi eski bir eşya gibi,
İzlerini sürer oldum dertli eşkıya gibi,
Kıymetli oldular, ben çaresiz, Gollum gibi,
Ben de kişisel gelişim kitabına 35 lira verdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder